Marc O'Polo
Marc O’Polo bikini
De dames badmode van Marc O’Polo bestaat vooral uit bikini’s, maar ook zijn er elegante badpakken in de collectie. Waar de collectie vooral herkenbaar door is, is het stippen- en strepenpatroon. De Marc O’Polo bikini’s zijn relatief simpel, dit is waar het bedrijf ook voor staat: Simplicity. De badkleding van Marc O’Polo zegt ‘Less is More’, geen poespas maar houd het eenvoudig. Naast Simplicity staat het merk voor nog vier andere kernwoorden, Natural, Quality, Innovation en Personality. Je zult merken, wanneer je een Marc O’Polo bikini of badpak draagt, dit merkbaar is. De bikini’s zijn van goede kwaliteit, er worden mooie stoffen gebruikt en er is veel aandacht besteed aan afwerking. Daarnaast zul je nooit achter lopen met de badmode van Marc O’Polo, het merk streeft ernaar voortdurend vernieuwend te zijn.
Er is meer.....
Naast badmode voor dames is er ook badmode voor heren en is er een mooie dames slipper modelijn. De heren zwembroeken zijn stoere broeken, met verschillende patronen of ze zijn egaal gekleurd. Het Marc O’Polo merk is vindbaar op de linkeronderkant, evenals bij de dames, dit logo geeft een sportieve uitstraling aan de zwemkleding. Er zijn verschillende slippers verkrijgbaar in de diverse collecties, van een sportieve teenslipper tot een elegante slipper met een sluiting over de wreef, voor iedere gelegenheid heeft Marc O’Polo de juiste aankleding!
Het bedrijf
Marc O’Polo is in 1967 in Stockholm, Zweden, opgericht door de Zweedse Rolf Lind en Göte Huss en door de Amerikaan Jerry O’Sheets. Het onderwerp van de eerste reclame campagne, een aardbei, trok aandacht van over de hele wereld. Een aantal jaren later is Marc O’Polo verder gegroeid, waardoor er een dames- en herencollectie wordt uitgebracht. Niet veel later komt de eerste Marc O’polo winkel, deze wordt in Düsseldorf geopend.
Wanneer in 1990 de zaken goed lopen breidt Marc O’Polo uit, vanaf dat moment is er niet alleen kleding verkrijgbaar meer, maar ook schoenen, (zonne)brillen en ondergoed.
In 1998 is het dan eindeijk zo ver, er komen nog meer producten op de markt, waaronder zwemkleding, kinderkleding, geurtjes en sierraden. Tegenwoordig brengt Marc O’Polo 8 nieuwe collecties uit per jaar en is over de hele wereld succesvol. De visie van Marc O’Polo luidt : ‘Wij streven ernaar om hét toonaangevende Scandinavische Moderne Casual lifesyle merk te worden in het hoogste segment.’